پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
حجت الاسلام عبدالمحمود عبداللهی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز یکی از رسالت های جدی حوزه های علمیه پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: آنچه قابل توجه است این که ما به هیچ وجه نباید دچار سکولاریسم و شعارهای غرب گراهایی شویم که اسلام را صرفاً در مسائل فردی و اخلاقی محدود و خلاصه می کنند بلکه در همه ابعاد نیاز به تحقیق، پژوهش و نظریه پردازی بر اساس اصول اسلامی داریم.

وی افزود: در واقع ما برپایه نیازهای جامعه و حکومت و در روابط مختلف باید بتوانیم از دریای پهناور معارف و آموزه های دینی، توشه لازم را برگیریم و به نیازهای نو به نو جامعه و نظام اسلامی پاسخگو باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما معتقدیم دین در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارای برنامه ها و دستورالعمل های دقیقی است که توام با یکسری بایدها و نبایدها می باشد، لذا توجه به تعالیم و آموزه های اسلامی در امر کشورداری و رتق و فتق امور جاری از اهم مسایل است، چون می خواهیم و ادعای آن را هم داریم که اسلام بر همه شئونات ما حاکم باشد.

وی همچنین بیان داشت: از این حیث، امروز وظیفه نهاد روحانیت و حوزه های علمیه است که باید ها و نبایدهای مورد نظر اسلام در ابعاد گوناگون را شناسایی کرده، بر اساس دستورالعمل حضرات معصومین(ع) و قرآن کریم، بهترین نسخه سبک زندگی اسلامی – ایرانی را به جامعه معرفی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha